MarkoFobbaForss

Kaikki blogit puheenaiheesta Jumala

Kristinusko-kuoleman kultti

Sam Harris on todennut, että kristinusko on kuoleman kultti. Päätin käydä joku aika sitten kirkossa katsomassa niitä menoja. En ollut käynyt yli kahteenkymmeneen vuoteen.

Tällaista näin.

Alttarilla roikkuu ihmisuhri (joskus verinenkin). Salissa ylistetään ja kiitetään tätä ihmisuhria. Sen edessä polvistutaan. Ja samalla kielikuvallisesti (jotkut kristityt uskovat kirjaimellisesti) syödään tämän ihmisuhrin lihaa (ehtoollisleipä) ja juodaan hänen vertaan (ehtoollisviini).

Jumala on ateisti

Sain juuri erikoisen ajatuksen.

Oletetaan huvin vuoksi, että olisi jokin luoja tai jumala tai miksikä sitä haluaakaan kutsua.

Oletetaan vielä, että uskovien sanomisissa olisi jotain perää eli jumalaa ei olisi kukaan luonut.

Jumala on silloin siis myös itse siinä käsityksessä, että hän tietää tai ei näe mitään syytä uskoa eli ei ole vakuuttunut, että mikään luoja tai jumala olisi luonut hänet.

Eikö se tee jumalasta ateistin?

Tuli vaan mieleen...

Larry the God

"Minä, joka luon valon ja luon pimeyden ja tuotan yhtä lailla onnen ja onnettomuuden. Minä olen Herra. Kaiken tämän minä teen." - Jumala Raamatussa

Olisiko parempaa jumalaa kuin esim. Raamatun vastenmielinen, tohelo öykkäri, josta Richard Dawkinsin antama määritelmä pitää täysin paikkansa (voi lukea esim. Dan Barkerin kirjan: God: The Most Unpleasant Character in All Fiction, joka pohjautuu alla olevaan Dawkinsin listaan):

Hyvää/rakastavaa jumalaa ei ole olemassa.

Kristinuskon edustajat sanovat, että on olemassa hyvä ja rakastava jumala, joka välittää ja kuuntelee.

Voin todistaa ettei tällaista ole olemassa.

Katso liitteenä olevaa kuvaa lapsesta.

Katso toisenkin kerran.

Sitten kerrot sen miljoonilla jo nälkään kuolleilla ja kuolemassa olevilla lapsilla.

Vieläkö olet sitä mieltä, että on hyvä ja rakastava jumala, joka kuuntelee juuri sinua ja välittää juuri sinusta?

Juuri arkkipiispaksi valittu Tapio Luomakin kiitti Twitterissä jumalaa ystävistään.

Aina paha? Mutta onko Jumala olemassa?

Viime päivinä olen kertonut mm. syyn siihen miksi maapallon ilmasto muuttuu. Miksi se on lämmennyt, ja miksi nyt taas parina seuraavana vuonna saamme Suomessakin lunta talvisin.

Asialla "ei ole" [sitaateissa koska merkitys on pieni] mitään merkitystä ihmisen aikaansaamien hiilidioksidipäästöjen kanssa. Se joka tietää jotain otsonikadosta niin ihmettelee tällä hetkellä sitä, että miksi otsonikato niin äkkiä hävisi?

Kerronko mistä otsonikato johtui - en kerro. Koska en enää muista, luin ja kuulin siitä 80/90 luvun taitteessa.

Kristinusko ja islam II: Kaikki tiet vievät Roomaan?

Varsinainen sylttytehdas kristinuskon ja islamin erojen hämärtämisessä taitaa lopulta löytyä sieltä minne kaikki teiden väitetään vievän – Roomasta.

”Katolisen katekismuksen” (1997) mukaan Jumalan pelastussuunnitelma käsittää – yllätys, yllätys – muslimit. Ja kaikista Luojan olemassaolon tunnustavista vieläpä ”ennen kaikki” heidät.

Kristinusko ja islam I: Luikuriteologit harhakäsityksiä levittämässä

Länsimaisessa demokratiassa jokaisen aikuisen pitäisi tietää, miten maailmanuskonnot eroavat kristinuskosta.

Oikea tieto ei ole tärkeää vain sen takia, ettei antaisi niin sanotusti kusettaa itseään. Se on myös tarpeen kyetäkseen tekemään tosiasioihin perustuvia valintoja omaksi, lähimmäistensä ja isänmaansa parhaaksi. Demokratiassahan valtiovalta kuuluu kansalle.

Länsimaista demokratiaa ei johdeta Toora kädessä

Gallupit ovat viime aikoina puhuneet selvääkin selvempää kieltänsä siitä, että pääministeripuolue Keskusta on ottanut takkiinsa oikein kunnolla parin vuoden hallitustaipaleensa aikana. Perussuomalaisista eronneen Sinisen Tulevaisuuden osaksi on tullut täyttä nollaa hipova kannatus. Ainoa, joka porskuttaa on Kokoomus, jonka kannatus on eduskuntapuolueista suurin.

Luomisoppi vai evoluutioteoria? (jumala on molemmat?)

Miten maailma on syntynyt. Onko Jumala luonut maailman ja ihmisen. Onko maailma syntynyt jotenkin muuten ja Jumala luonut vain ihmisen. Loiko Jumala ihmisen omaksi kuvakseen. Onko evoluutio totta?

Turkki aikoo jatkossa opettaa maan lukioissa vain luomisoppia. Evoluutioteoriaa ei jatkossa opetettaisi koska se on niin vaikea aihe. Jotenkin voikin ymmärtää, että jos opetetaan kahta oppia, teoriaa, jotka kumoavat toisensa niin hankalaa voi opettaminen olla. Toisaalta eikö olekin niin, että muslimeista enemmistö on luomisopin kannalla?

Kumoaako avaruustutkimus uskonnon

Uskovaiset puhuvat taivasten valtakunnasta ja siellä odottavasta paratiisista. Olen lukenut täälläkin eräiden blogeja, jossa kerrotaan millaista taivaassa paratiisissa on. Siellä kuljetaan puutarhassa kullattuja katuja pitkin. Eräs kertoi ajavansa siellä avoautolla, jossa on timantein koristeltu konepelti.

Tässä lainaus eräästä kirjoituksesta näiltä sivustoilta: Ja katso taivaassa oli valtaistuin ja valtaistuimella oli istuja. Ja valtaistuimen ympärillä oli taivaankaari.

Ja valtaistuimen ympärillä oli 24 valtaistuinta, ja niillä valtaistuimilla istui 24 vanhinta.

Toimituksen poiminnat

Tämän blogin suosituimmat kirjoitukset

Julkaise syötteitä